?

Log in

No account? Create an account
Self-immolation - Valse oubliée [entries|archive|friends|userinfo]
aruslan

[ userinfo | livejournal userinfo ]
[ archive | journal archive ]
[ delicious | aruslan's delicious ]

Links
[Links:| Tags Profile Friends FG1 PP gamedev XNA FF Entries Comments Memories ]

Self-immolation [Jan. 18th, 2005|12:05 pm]
aruslan
[Tags|, , , ]

Вчера внимательно читал стандарт C++ по поводу специализаций (был интересный вопрос от CEMEHа) и наткнулся на лимерик в конце абсолютно кошмарного 14.7.3/7:

  When writing a specialization, 
  be careful about its location; 
    or to make it compile
    will be such a trial 
  as to kindle its self-immolation.

Я люблю вставлять в документацию метки-сюрпризы, по которым легко узнать, читают документы или нет :)
Но увидеть такое в международном стандарте ISO/IEC 14882...
И, уж тем более, найти в предметном указателе стандарта ссылку на лимерик в виде "immolation, self":
  ...
  imbue
    basic_filebuf 669
    basic_ios 621
    basic_streambuf 631
    ios_base 616
  immolation, self 279
  implementation
    defined alignment of bit-field 163
  ...

Я рыдалъ :))

Update: Товарищ Coriolan на gamedev.ru тоже проткнулся :)
Update 2: Funny Things Seen in Source Code and Documentation
Update 3: "... It's not the only inside joke in that standard, for that matter." (c) Matt Austern
LinkReply

Comments:
From: maths_fan
2005-01-18 02:24 pm (UTC)
Суперски!!!! Спасибо :)
(Reply) (Thread)